Friday, April 2, 2010

dakwah....

salam perjuangan buat semua yang mengenali...insyaAllah sama-sama kita berbincang, berkongsi sedikit ilmu tentang dakwah..kita semua telah maklum bahawa dakwah merupakan suatu yang amat penting dalam pembangunan tamadun islam yang berjaya...adakah kita lupa bahawa islam pernah menguasai 2/3 dunia suatu masa dulu..semua itu berpunca dari dakwah yang tersebar seperti tiupan angin..begitu hebat sekali golongan pendakwah kita yang berjuang dengan dakwahnya sehingga mampu mencapai tahap kegemilangan yang diimpikan...
namun hari ini, dikehidupan alaf kemajuan kemodenan masyarakat islam menjadi mundur sehingga dianggap sebagai penganas bahkan macam-macam lagi yang timbul berkaitan dengan islam.
adakah kita lupa kepada pejuang islam yang terdahulu dalam menyebarkan islam sangggup memperjuangkan sehingga islam itu betul-betul berada dikemuncaknya. kenapa kita sekarang tidak mampu seperti apa yang mereka lakukan dulu??

kepada pendakwah-pendakwah generasi baru marilah sama-sama kita memperkasakan ilmu dakwah sedalam-dalamnya demi memartabatkan islam..sama berdakwah memgunakan kepakaran yang ada dengan sebaik-baiknya..insyaAllah dengan kesungguhan dan istiqamah insyaAllah islam itu pasti berada dikemuncaknya..

No comments:

Post a Comment